Danes sem bil pred sodiščem. Ne zato, da bi prižgal svečko, ampak da bi demonstriral svojo pravico do mirnega zbiranja, pravico do svobode govora, in se zavzel za pravno državo. Nekaj takega sem povedal:
Tukaj smo zato, ker razumemo krivice:
Tukaj smo zato, ker razumemo krivice:
- Morda so se dogajale nam, morda so se dogajali našim bližnjim, morda smo samo sposobni sočutja.
- Po krivici ljudje izgubljajo delo, po krivici so zapostavljeni pri napredovanju v službi, po krivici so bili zaprti. Po krivici morda celo umorjeni.
- Po krivici zapostavljeni v socialistični Jugoslaviji ali izbrisani v novi državi.
- Ena bistvenih nalog države je, da skrbi, da ne bi bilo krivic. Ja, lepo, če država skrbi za zdravstvo, šolstvo, socialo, telefoniranje, proizvodnjo elektrike in prodajo kruha, ampak bistveno je, da preprečuje krivice.
- Frederic Bastiat je napisal: »Ko si zakon in morala nasprotujeta je državljan postavljen pred kruto alternativo: naj se odpove svojim moralnim občutkom za prav in narobe ali naj se odpove spoštovanju zakona.«
- Kruto je od države, da svoje državljane postavlja v take dileme.
- Kruto je od centrov moči, da v take dileme postavljajo sodnike.
- Mnogi državljani so ujetniki te dileme.
- Mi tukaj smo to dilemo rešili: ne pustimo si zapreti ust, ko govorimo o tem, kaj je prav in kaj je narobe in se hkrati ne odpovedujemo spoštovanju zakona.
- Ustava v 42. členu pravi: »Zagotovljena je pravica do mirnega zbiranja in do javnih zborovanj. Vsakdo ima pravico, da se svobodno združuje z drugimi. Zakonske omejitve teh pravic so dopustne, če to zahteva varnost države ali javna varnost ter varstvo pred širjenjem nalezljivih bolezni.«
- Tukaj ne ogrožamo varnosti države in ne širimo nalezljivih bolezni.
- Kdor pravi, da se tukaj izvaja »nedopusten pritisk«, noče razumeti, kaj piše v ustavi.
- Ta ustavna določba ni tam samo zato, da bi se lahko zbirali nogometni navijači ali ljubitelji Esmeralde, tam je predvsem zato, da se smemo zbirati taki kot smo mi.
- Ta pravica je varovalka za primere, ko se ljudem zdi, da je sistem odpovedal.
- In v primeru sojenja Janezu Janši je sistem odpovedal.
- Ogromno je indicev, da Janez Janša ni bil deležen poštenega sojenja.
- Želimo verjeti, da je sistem odpovedal in ne, da se je šele pokazalo, kako dobro deluje.
- Verjamemo, da brez prava družba zaide v kaos in nasilje.
- Mi tukaj se bolj zavedamo pomembnosti pravne države, kot tisti, ki bi želeli, da jim dela usluge, ki bi jo zlorabljali za svojo korist ali tisti, ki se jim zdi, da je najbolj pametno, da so previdno tiho.
- Da pomagamo inštitucijam pravne države, da naredijo tisto, kar je potrebno, da bomo spet verjeli vanjo.
- Da odločijo hitro in prepričljivo.
- Da odločijo onkraj razumnega dvoma povprečnega človeka, bivšega ali sedanjega ustavnega sodnika.
- Tukaj smo zato, da spoznajo, da je morebitna zloraba prava v politične namene večje zlo, kot morebitna zloraba politike za pridobivanje materialne koristi.
- Tukaj smo tudi zato, da poslance opozorimo, da je zelo-verjetno-protipraven odvzem političnih pravic poslancu Janši dosti večje zlo, kot če jih zaporniku Janši skladno s pravom pustijo.
- Če zakonodajna večina preglasuje veljaven zakon, je to konec delitve med zakonodajno in sodno oblastjo.
- Pričakujemo, da bo pravica slepa in ne bo škilila v levo, kako naj odloči.
- Frederic Bastiat je rekel: »Najbolj je gotovo, da bo zakon spoštovan, če bo spoštovanja vreden«.
- Pred tem sodiščem lahko samo rečemo: »Najbolj gotovo bo pravna država spoštovana, če bodo njene odločitve spoštovanja vredne«.
- Ne če bodo všeč temu ali onemu, ampak če bodo spoštovanja vredne temu in onemu.